Tuesday, January 26, 2010

Penawar Syifa Untuk Epilepsy (Sawan) Dan Ketumbuhan (Barah) Otak

Surah-surah yang dibaca sebagai ikhtiar mengubati penyakit EPILEPSY (Sawan):

Surah Al-Maidah 5 ; Ayat 67-75

Surah Furqaan 25 ; Ayat41-52

Surah Yunus 10 ; Ayat 48 -61

Surah An'aam 6 ; Ayat 112 -122

Surah As Safffat 37 ; Ayat 120 – 144

Surah Hud 11 ; Ayat 84 - 95


Surah-surah yang dibaca untuk mengubati KETUMBUHAN (BARAH) OTAK

Surah Ar Rad 13 ; Ayat 16-28

Surah Al Mukminun 23 ; Ayat 91-100

Surah An Nahl 16 ; Ayat 119 – 128

Surah Asy Syuaraa 26 ; Ayat 185 – 227

Rujukan:
Dari Siaran Astro, Perubatan Syifa Al-Hidayah

7 comments:

  1. think you very very very much

    ReplyDelete
  2. you are most welcome. sharing is caring..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum....sy ingin sngat2 bw ank sy berubat....masalahya penyakit epilepsi anak sya terlalu sensitif pada cuaca...umur ank saya 4tahun...mula jadi sawan umur 4 bulan...
    saya sekarang berada di kajang....boleh saya tahu waktu yang sesuai sy bawa anak saya?anak saya pun jenis susah nak kawal agak aktif....tolonglah saya ingin bawanya berubat....orang ramai @sesak2 pun xboleh...sawan dia sampai 1jam itupun kena bawa ke hospital suntik ubat baru berhenti....

    ReplyDelete
  4. dan lagi satu...surah2 untuk pesakit epilepsi ni..hanya untuk pesakit membacanya@ ibu bapa pun boleh baca untuk nya.....

    ReplyDelete
  5. Salam Ro,

    Sebaiknya Ro call Perubatan Syifa untuk pertanyaan tentang waktu yang sesuai untuk pergi berubat serta bagaimana cara untuk mengamalkan surah-surah yg disenaraikan. Dari beberapa episodnya, saya perhatikan ibubapa atau pasangan boleh tolong membacakan surah-surah tersebut. Saya sekadar berkongsi info yang saya dapati dari siaran Astro - "Penawar Syifa" dan tiada kaitan dengan clinic Perubatan Syifa ini. Di sini saya sertakan alamat dan nombornya:


    Hj. Lokman Abdul Hamid
    Perubatan Syifa' Al-Hidayah
    1, Jalan Bestari Indah,
    Villa Bestari, Sg. Pusu,
    Gombak
    Tel: 019 315 9377

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum.
    Anak saya berumur 9 tahun.Diserang sejak umur 6 tahun semasa sedang makan nasi.Anak saya seorang OKU(masalah pembelajaran).Setelah berusaha bermacam-macam cara perubatan samaada hospital atau kampung penyakit sawan masih ada.Insyaalah saya akan cuba amalkan ayat quran di atas.Semoga dengan izin ALLAH penyakit sawannya akan sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah, muga Allah menyembuhkan dengan ikhtiar kita.. Amin.

      Delete